Koor
In het verleden hebben wij al diverse illustere gebeurtenissen opgeluisterd. Zo werd ons ensemble uitgenodigd om te zingen bij een lunch van de Rotaryclub Den Haag Pulchri, en bij het afscheid van prinses Margriet als vice-voorzitter van het Rode Kruis.
Op 6 november 2021 hebben we een fraaie uitvoering gegeven van het Requiem van Fauré, en op 10 september 2022 hebben we op uitnodiging het Herdenkingsconcert Johan de Witt verzorgd in de Kloosterkerk, vlak bij de plek waar deze grote staatsman precies 350 jaar geleden samen met zijn broer Cornelis op 20 augustus 1672 werd vermoord. The Carol Company presenteerde voor een volle zaal de wereldpremière van Requiem, in memoriam Johan de Witt van Roel van Oosten, en de Funeral Sentences van Henry Purcell; het was een zeer bijzondere en succesvolle gebeurtenis.
Ook de Romantic Christmas Carol Concerts onder leiding van Stef Collignon staan al jaren bekend om hun sfeervolle en feestelijke uitstraling, compleet met kaarsen en glühwein. Op zaterdag 21 december 2024 is het weer zover: een feestelijk Christmas Carol Concert in de Rode Hoed, aanvang 16.00 / 20.30 uur! Meer hierover vindt u op de pagina’s Nieuws en Concerten.
Kaarten kunt u hier (16.00) en hier (20.30) bestellen. Vorig jaar waren we al weken van tevoren uitverkocht, dus wacht niet te lang!
Dirigent
Stef Collignon werd geboren op 10 november 1965 in Rotterdam. Hij kreeg vanaf jonge leeftijd piano- en vioollessen en leerde slagwerk spelen in de plaatselijke harmonie. Zijn vioollerares was Elizabeth Hajdu, concertmeester bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, die hem talloze concerten en repetities liet bijwonen en zodoende de liefde voor klassieke muziek aanwakkerde. Nog tijdens zijn studie Engelse taal- en letterkunde in Leiden belandde hij in de (klassieke) muziekindustrie, bij het platenlabel Philips Classics. Hij stapte in 1999 over naar de populaire muziek als managing director van Polydor (later: Universal Music). Daarna was hij werkzaam in diverse culturele functies, waaronder directeur van het Haagse Festival Classique en juryvoorzitter van de klassieke Edisons. Tegenwoordig is hij directeur van investeringsmaatschappij Amerborgh, met een omvangrijke portfolio aan activiteiten op het gebied van kunst en cultuur.
Maar bovenal voelt Stef zich muzikant. Als violist speelde hij in vele amateur- en (semi-) professionele orkesten; als dirigent stond hij voor orkesten als Collegium Musicum Leiden, het Philips Symfonie Orkest en het orkest van het Koninklijk Conservatorium. In 2019 maakte hij zijn debuut bij het Nederlands Kamerorkest in de succesvolle muziektheaterproductie “Peter R. De Wolf”. Daarnaast was Stef in 2018 als ‘music director’ betrokken bij de speelfilm De Dirigent, over het leven van de Nederlandse dirigente Antonia Brico. Kamerkoor The Carol Company (Leiden) staat sinds de oprichting onder zijn leiding.
.
Pianist/organist
Casper de Jonge trad onder meer op in uitvoeringen van Fauré’s Requiem, Brahms’ Ein deutsches Requiem, en Rossini’s Petite Messe Solennelle. Hij was een leerling van Marijke Rindertsma en Birgitta Bulgakov aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.
Casper de Jonge is organiste titulaire van de Waalse Kerk in Den Haag waar hij het bekende Cavaillé-Coll-orgel (1885) bespeelt. Ook is hij een van de organisten van het Academiegebouw van de Universiteit Leiden, waaraan hij is verbonden als hoogleraar Griekse Taal- en Letterkunde.
Orkest
Het Haags Kamerorkest onder zakelijke en artistieke leiding van Vincent van Wijk is een professioneel kamerorkest, voornamelijk bestaand uit afgestudeerde musici van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Het jonge, enthousiaste orkest komt projectmatig in variabele bezetting bijeen en heeft medewerking verleend aan o.a. het 100-jarig jubileum van het Vredespaleis.
Het orkest verzorgde jaarlijks de kerstconcerten in samenwerking met Stef Collignon in de Nieuwe Kerk te Den Haag.
Sponsoren
Onze grote dank gaat uit naar de sponsoren die met hun bijdragen onze activiteiten mede mogelijk maken!
Reacties & recensies
“Te Deum van Haydn … vol vuur en bruisend van vreugde, met licht gehouden stemmen, baande het koor zich een weg door de meest virtuoze, fugatische passages”
“Koor en orkest schitterden en flonkerden in deze muziek als de besten”
“Fris en vrolijk zong het koor…”
“Uitbundig was het applaus van het publiek…”